}
Każdego roku zespoły stają przed wyzwaniem przeprowadzenia innowacyjnego projektu, w którym muszą:

 

  • Zidentyfikować problem
  • Zaprojektować innowacyjne rozwiązanie problemu
  • Podzielić się problemem i rozwiązaniem z innymi
W dniu turnieju zespoły mają pięć minut aby przedstawić swoją prezentację, w której pokażą, w jaki sposób zidentyfikowali problem i zaprezentowali swoje rozwiązanie. Możecie przynieść swój prototyp, przygotować przedstawienie, śpiewać, tańczyć – co tylko chcecie.
Podręcznik Trenera i Notatnik Inżyniera zawierają wszystkie niezbędne informacje, ale oto nasze pięć wskazówek jak rozpocząć pracę nad innowacyjnym projektem.
#1 Nie wiesz od czego zacząć?
Mata Robot Game zawiera wiele przykładów problemów związanych z tegorocznym sezonem. To nie tylko ładne konstrukcje z LEGO 😉
#2 Mamy wybrany problem… i co teraz?
Proces projektowania inżynierskiego lub metoda naukowa to świetne metody rozwiązania problemu. Istnieje wiele rodzajów takich metod ale głównie opierają się na etapach: eksploruj, projektuj, twórz, wypróbuj, ulepsz.
#3 Podziel się?! Ale jak ja nie znam żadnego astronauty!
Nie musisz się martwić o znalezienie naprawdę konkretnego eksperta. Pokaż swój projekt każdemu kto pracuje w zakresie STEAM. Pozwoli Ci to uzyskać zwrotne informacje na temat Twojego rozwiązania (a pewnie nauczysz się czegoś nowego!)
#4 Piosenki, tratwy z butelek po wodzie i czapki z kartonów po mleku
Jeśli chodzi o prezentację to widzieliśmy prawie wszystko! Zaczynając od chwytliwych piosenek przez kolorowe kostiumy i rekwizyty. Nie martw się – możesz być tak kreatywny jak tylko chcesz! Tylko nie zapomnij przedstawić niezbędnych informacji.
#5 Plan B
Technologia jest świetna, ale wszyscy wiemy, że może być zawodna. Jeśli przygotowałeś prezentację upewnij się, że są w sali narzędzia, żeby ja odtworzyć. Przygotuj na wszelki wypadek plan B.